wtorek, 4 marca 2014

"Życie to raj, do którego klucze są w naszych rękach"

Ogłaszam, że ferie dobiegły końca i rozpoczął się kolejny tydzień pracy i nauki :)
Co za radość!!! Od razu widać, że zaczęła się szkoła - po moim nocnym siedzeniu przed komputerem... Dosyć zabawne jest to, że kiedy miałam czas, żeby się dobrze wysypiać to chodziłam wcześnie spać a kiedy muszę rano wstawać siedzę dosyć długo. Tak to już ze mną jest :)
Pierwszy dzień w szkole minął całkiem miło - fajnie jest spotkać się z uczniami po dwóch tygodniach przerwy - wszyscy tacy zwarci i gotowi do pracy... Nie obyło się oczywiście bez narzekania na to, jak straszne są powroty do szkoły, jak ciężko było wstać itp. Ale to są akurat fajne narzekania :)
Czuję, że zaczyna się bardzo intensywny czas - na szczęście przybliża nas do wiosny, wakacji. Dzisiaj świeciło przepiękne słońce i aż radośniej i lżej mi się zrobiło na sercu (pamiętacie? - uwielbiam słońce). 
Właśnie skończyłam czytać kolejny moduł do kursu "Aktywna edukacja". Treść bardzo inspirująca i ciekawa. Temat dotyczył informacji zwrotnej nauczyciela dla ucznia i ucznia dla nauczyciela. Element oceniania kształtującego, którym jestem tak zachwycona. Świetna sprawa - sama staram się stosować informację zwrotną do prac uczniów. Nie jest to łatwe, zwłaszcza jeśli chodzi o czas, jaki trzeba na taką informację poświęcić, jednak wiem, że to, co obarczone jest trudem i wysiłkiem daje jeszcze większą radość i satysfakcję. 
Moim nowym postanowieniem jest także przygotowywanie dla uczniów celu i nacobezu lekcji na wydrukowanych kartkach - gotowiec do wklejenia. Mnie także kosztuje więcej pracy, ale nie tracę lekcji na dyktowanie wszystkiego do zeszytu. 
Właściwie jeszcze jedną rzecz mam do zrobienia dzisiaj - napisać cel i nacobezu do jutrzejszej lekcji dla klasy szóstej. I będę mogła położyć się spać. 
Nie przedłużając - życzę Wam spokojnej nocy i dnia pełnego radosnych niespodzianek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz