piątek, 28 czerwca 2013

"Trzy­maj się z da­la od ludzi, którzy próbują pom­niej­szać Two­je am­bicje. Ma­li ludzie zaw­sze tak ro­bią, a nap­rawdę wiel­cy spra­wiają, że czu­jesz, że i Ty możesz być wielki"

Witam Was z kubkiem kawy w ręku z refleksyjnym nastrojem w tle :)
Skończyłam czytać dzisiaj przepiękną książkę... mądrą, przeszywającą do głębi, wartościową - jak żadna inna przeze mnie przeczytana. Wprowadziła mnie w nastrój, który dokładnie nawet ciężko określić. Pomyślałam sobie, że cieszę się ze zmiany mojego nastawienia do pewnych "ważnych" i "trudnych" rzeczy. Kiedyś potrafiłam w jednej chwili wszystko ocenić, nie zastanawiając się głębiej nad przyczynami różnych stanów rzeczy. Od jakiegoś czasu to się zmienia. Zanim ocenię po pozorach - zastanowię się kilka razy (co nie oznacza, że nie zdarza mi się jeszcze popełniać błędów). 
Czasami tak łatwo przychodzi nam ocenianie innych: ich wyborów, decyzji, całego życia. Zdarza się, że wybory, przed którymi stajemy naprawdę nie należą do najłatwiejszych, wiążą się z konkretnymi konsekwencjami - czasami żaden wybór nie wydaje nam się dobry - każdy może nieść ze sobą cierpienie.
I tu chyba niezbędny okazuje się przyjaciel - Ktoś, kto stoi z boku i chłodnym okiem potrafi spojrzeć na to, na co my w taki sposób patrzeć nie potrafimy. Dobry i zaufany przyjaciel okazuje się być skarbem, podarunkiem Nieba. 
To szczęście, że przynajmniej tyle od nas zależy - dobór ludzi, którzy mogą być blisko nas. Omijamy tych, którzy próbują pomniejszać nasze ambicje, którzy podcinają nam skrzydła, przy których nie potrafimy stanąć na nogi - bo tylko czekają na nasze potknięcia a niejednokrotnie rzucają nam belki pod stopy. Mali ludzie zawsze będą tak robić... Szukajmy ludzi wielkich... Tak naprawdę wystarczy jedna wielka osoba przy naszym boku - taka, dzięki której poczujemy, że możemy wszystko... że także możemy być wielcy!

Cóż moi drodzy... Zaczynamy piękny czas :) WAKACJE!!!
Nie mogę uwierzyć, że dwa miesiące będziemy odpoczywać, spędzać czas z książką w ręku zachwycając się pięknem świata. Hm... Czujecie to?
Po zakończeniu roku nasz salon usłany jest pięknymi, pachnącymi kwiatami. Znalazły się wśród nich moje ulubione - słoneczniki :)
Uczniowie wspaniali - cudownie było patrzeć na ich uśmiechnięte twarze spragnione odpoczynku. Oczywiście jutro tradycyjnie zapraszamy na podwórkowy biwak pod namiotem. Mam nadzieję, że będzie to okazja do wspomnień związanych z mijającym rokiem szkolnym oraz świetnej zabawy. 
Myślę, że będzie super. 
Życząc Wam spokojnej nocy wracam do swojej nocnej pracy - hm... piszę program półkolonii. Jeszcze tylko opiszę 7 dni i zakończę twórczą pracę :) Gorąco pozdrawiam...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz